Menu Sluiten

CSR-beleid

Slider

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Maatschappelijke verantwoordelijkheid en duurzaamheid zijn belangrijke uitgangspunten bij DynaGroup. Ons Corporate Social Responsibility (CSR) beleid is gebaseerd op een optimale afstemming tussen onze dienstverlening, de processen en onze organisatie. Dit beleid gaat over de thema’s: mensen, middelen, milieu en sociale omgeving en sluit aan bij het CSR beleid van onze moedermaatschappij bpost.

Wecycle

Dyna is partner van Wecycle en samen zorgen we dat afgedankte elektrische apparaten verantwoord worden ingezameld en optimaal worden gerecycled.

Bij een groot deel van de bezorgingen die de Dyna bezorgers voor onze klanten uitvoeren, bieden wij de mogelijkheid om oude apparaten mee te geven aan de bezorger. Het gaat hier dan bijvoorbeeld om koel-/vriesapparaten, groot witgoed en bruingoed. Wij zorgen dan voor een verantwoorde inzameling en afvoer van deze oude elektrische apparaten, waarbij Wecycle zorgt voor een optimale recycling. Op deze manier leveren we een belangrijke bijdrage aan de circulaire economie.

Voor deze maatschappelijke bijdrage ontvangt Dyna jaarlijks een Wecycle Recycle Certificaat met daarop de door Dyna ingeleverde hoeveelheden en de CO2 uitstoot die hiermee wordt vermelden.

Wecycle voert de regie over de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen, ook wel e-waste genoemd. Zij hebben een landelijk dekkend netwerk met inzamelpunten voor consumenten en bedrijven. Wecycle werkt daarnaast samen met vervoerders die aantoonbaar inspanningen verrichten om hun milieuprestaties te verbeteren.

Mensen

We vinden het buitengewoon belangrijk om het natuurlijke enthousiasme en de inzet van iedere werknemer te benutten door een optimale werkomgeving te creëren en hun welzijn te bevorderen. Medewerkers in elk opzicht veiligheid bieden is één van onze topprioriteiten. We stimuleren de ontwikkeling van de vaardigheden van onze medewerkers en moedigen hen aan zichzelf te blijven ontwikkelen.

Middelen & Milieu

De aard van onze activiteiten (reparatie- en logistieke diensten) heeft een impact op het milieu. Van de CO2-uitstoot van ons wagenpark en uitbesteed transport tot afvalproductie en energieverbruik: we doen er alles aan om deze impact te reduceren en zo laag mogelijk te houden.

DynaGroup besteed bijvoorbeeld veel aandacht aan het ecologisch en bewust plannen van onze routes, gebruikt waar mogelijk duurzame verpakkingsmaterialen en heeft als doel de CO2 uitstoot zoveel mogelijk te compenseren. Zo stimuleren we het gebruik van zuinige motoren, worden onze chauffeurs getraind op zuinig rijden en hebben we begin gemaakt met het elektrisch vervoeren van (een deel van) onze bezorgingen.

Trees 4 all

Voor de compensatie van onze CO2 uitstoot zijn we de samenwerking aangegaan met Stichting Trees 4 All. Voor een deel van de bezorgingen dragen wij aan Stichting Trees 4 All een vast bedrag af. Hiermee ondersteunt DynaGroup projecten die bijdragen aan een duurzame ontwikkeling. Door het beschermen en aanplanten van bossen verbeteren de inkomensposities en levensomstandigheden van de lokale bevolking en vermindert de atmosferische CO2. 

Sociale omgeving

Social Return On Investment (SROI) maakt onderdeel uit van onze maatschappelijke verantwoording. We werken samen met de gemeente Woerden en Ferm Werk en zoeken samen naar passende arbeidsplaatsen binnen onze organisatie. Hierbij letten we goed op de mogelijkheden en competenties van de werkzoekenden.

JINC

DynaGroup is daarnaast maatschappelijk partner van JINC, een landelijke organisatie die zich inzet voor kinderen van 8 tot 16 jaar uit een omgeving met veel werkloosheid en weinig rolmodellen. Via het JINC-programma maken ze kennis met allerlei beroepen, ontdekken ze welk werk bij hun talenten past en leren ze solliciteren. Zo krijgen dankzij JINC jaarlijks meer dan 55.000 basisschool- en vmbo-leerlingen de kans om te groeien. DynaGroup helpt deze kinderen aan een goede start op de arbeidsmarkt door jaarlijks verschillende activiteiten te organiseren zoals sollicitatietrainingen en bliksemstages. Daarnaast steunt DynaGroup JINC via een financiële bijdrage.

Envida

Om iets terug te doen voor de ouderen in de maatschappij hebben we een partnership met de zorginstelling Envida. Meerdere malen per jaar organiseert DynaGroup activiteiten met en voor eenzame ouderen en ouderen in zorginstellingen. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich bewust zijn van hetgeen er in de maatschappij speelt. Het samen organiseren versterkt bovendien de onderlinge samenwerking en sociale binding binnen onze teams en business units.

Van iedere klant een fan

Bij DynaGroup hebben we een belangrijk doel: van iedere klant een fan maken. Hierbij gaat het om zowel onze opdrachtgevers als onze eindklanten. De klant staat centraal in elk deel van onze onderneming. Klantgerichtheid wordt uitgedrukt in voortdurende aandacht voor de kwaliteit van onze dienstverlening, initiatieven die de klantentevredenheid verbeteren en natuurlijk de zorg voor producten, diensten en oplossingen die naadloos inspelen op de verwachtingen van onze klanten.

Het is onze ambitie om onze klanten voortdurend toegevoegde waarde te bieden. Met onze diensten zijn onze klanten in staat nog betere service te verlenen. We evalueren de perceptie en ervaring van onze klanten doorlopend. Hierdoor begrijpen we de klantenbindings-mechanismen beter en kunnen we effectieve verbeteringen bepalen. Via enquêtes meten we de klanttevredenheid van zowel onze opdrachtgevers als onze eindklanten. We meten de ervaring met onze dienstverlening, onze communicatie en onze mensen. Eén van de belangrijkste onderdelen van onze metingen is de NPS (Net Promotor Score). NPS peilt bij de eindklant in welke mate hij/zij een bedrijf, product of dienst aan anderen zou aanbevelen. NPS meet klantloyaliteit en kijkt alleen naar écht tevreden klanten.

Volledige CSR-beleid

Benieuwd naar ons volledige CSR-beleid, klik dan hier.