Menu Sluiten

Ons verhaal

Slider

Ons verhaal

Van het repareren van smartphones ,het aan huis bezorgen van paspoorten tot het bezorgen en installeren van een wasmachine: Dynagroup ontzorgt u met slimme oplossingen. Onze organisatie bestaat uit vijf businessunits die elkaar aanvullen vanuit hun eigen specialisatie. We hebben negen vestigingen in de Benelux, waar dagelijks ruim 2.000 betrokken medewerkers samenwerken om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen.

DynaGroup is met haar diensten en slimme oplossingen een volwaardige ‘behind the scene supply chain partner’. Wat dat betekent? Dat onze organisatie bestaande uit vijf business units strong2gether samenwerken om de verwachtingen van onze klanten continu te overtreffen.

DynaGroup is gespecialiseerd in diensten en oplossingen voor klanten uit bijvoorbeeld de financiële sector, de reis- en verzekeringswereld, de overheid, e-commerce en Telecom. Wij zorgen voor totaaloplossingen die onze klanten volledig ontzorgen.

Onze 2000 Dyna collega’s zijn gedreven en werken iedere dag met passie om de verwachtingen van onze (eind)klanten te overtreffen. Bovendien zijn we voortdurend op zoek naar verbetering en vernieuwing. Bij DynaGroup gaan grip en groei hand in hand. We zijn dan ook trots op de door ons gewonnen awards: de Deloitte & ING Best Managed Company award, de Thuiswinkel Logistieke Innovatie award en maar liefst drie keer de Gouden FD Gazellen award.

Hoe anders was het in 1995, toen de kiem van DynaGroup werd gelegd. Graag nemen we u mee in ons verhaal.

2003: Dynafix

In 1995 werd een start-up opgericht die telecomapparatuur repareerde. Deze start-up wist zich al snel te onderscheiden van andere bedrijven. Naast reparaties bood het bedrijfje namelijk ook advies aan klanten over het verbeteren van hun producten. Wat resulteerde in een partnership met de klant en het  voorkomen van onnodige reparaties.

In 2003 veranderde de start-up in Dynafix, dat al jaren een Benelux marktleider is in after sales services. Wij repareren complexe en voor de klant waardevolle consumentenelektronica, zoals smartphones, tablets, hoorapparaten, koffiemachines en drones. Dit doen wij op een van onze reparatiecentra of op locatie bij de klant.

2007: Dynalogic

Het vervoer van defecte producten van en naar de klant ging niet snel genoeg voor Dynafix. Daarom besloten we in 2007 een eigen logistiek dienstverlener te starten: Dynalogic.

Als full-service bezorgspecialist en verlengstuk van vele succesvolle bedrijven, vergroot Dynalogic de waarde van het bestelde product.

Dynalogic bezorgt, verzorgt en ontzorgt door kostbare producten op het door de klant gewenste moment en locatie te bezorgen. We pakken de bestelling uit en monteren en installeren hem vakkundig. Vanzelfsprekend nemen we de verpakking en het oude product mee. Wij noemen dit meer dan bezorgen: bezorging afgestemd op de wensen van uw klant. En daar wordt iederéén blij van!

2010: Dynasure

Al jaren werkzaam voor verzekeraars als reparateur en logistiek dienstverlener, was het een logische stap om verzekeraars nog verder te ontzorgen in hun dienstverlening. Zo werd vanuit een gespecialiseerd callcenter gestart met de afhandeling van claims en het managen van de polisdatabase voor verzekeraars. Dit leidde in 2010 tot de oprichting van een derde businessunit: Dynasure.

Dynasure is specialist in Trusted Solutions. Doordat Dynasure een sterke focus heeft op veiligheid en betrouwbaarheid, ontstond naast de focus op Insurance al snel een tweede tak: Safe & Secure. Wij bezorgen waarde documenten zoals paspoorten, identiteitskaarten en rijbewijzen door heel Nederland op ieder gewenst moment en locatie. Dynasure is daarmee dé specialist op het gebied van duurzame, veilige en betrouwbare dienstverlening voor overheden, banken, verzekeraars en tal van gemeenten.

2015: Dynalinq

Onze businessunits worden op technisch en IT gebied ondersteund door Dynalinq. Dit is onze eigen IT-specialist die in 2015 het levenslicht zag.

Dynalinq ontwikkelt en beheert alle IT-platformen binnen DynaGroup. Een voorbeeld daarvan is het MyDyna-platform. Binnen deze online omgeving kunnen uw klanten een bezorgafspraak maken, bekijken en beheren. Op de dag van bezorging zien ze welke koerier langskomt en via track-and-trace zien ze precies waar onze koerier zich bevindt en wanneer hij arriveert. 

2017: bpost

In 2017 is DynaGroup is onderdeel geworden van het Belgische bpost. Met deze krachtenbundeling kunnen we onze klanten nog beter bedienen en onze groei-ambities binnen en buiten de Benelux sneller realiseren

2018: Dynafresh

De jongste telg binnen de DynaGroup-familie is Dynafresh. 

Dynafresh is gespecialiseerd in temperatuur gereguleerde opslag en bezorging van voedingsmiddelen. 

DynaGroup blijft innoveren

Ondertussen schrijven we verder aan ons verhaal. Dit betekent dat DynaGroup samen met u blijft werken aan toekomstgerichte oplossingen die u vooruithelpen.

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Klik dan hier voor meer informatie over onze slimme diensten en oplossingen.