Menu Sluiten

Dynalogic lanceert innovatieve track & trace

Dynalogic lanceert innovatieve track & trace

Focus op kwaliteit en klanttevredenheid om de consument nog beter te bedienen!

De real-time track & trace functionaliteit MyDynalogic is al jaren de standaard bij Dynalogic, specialist in more than delivery. Afgelopen week is de nieuwste versie van deze track & trace module gelanceerd met als nieuwste innovatie een dynamische verwachte aankomsttijd die iedere tien minuten wordt bijgewerkt en de consument voorziet van een tijdvenster dat steeds nauwkeuriger het verwachte bezorgmoment voorspelt. Op het moment dat we verwachten eerder of later te arriveren dan gecommuniceerd, wordt daarnaast niet alleen de verwachte aankomsttijd aangepast, maar ook proactief een SMS bericht gestuurd naar de ontvanger. Op deze manier introduceert Dynalogic een unieke manier om tegemoet te komen aan de wensen van de moderne consument om continu op de hoogte te zijn.

Ook duurzaamheid speelt een belangrijke rol bij deze ontwikkelingen, door de nauwkeurigheid wordt verwacht dat de consument nog vaker thuis is op het moment van bezorging. Hierdoor voorkomt Dynalogic tweede bezorgpogingen en dus ook onnodige CO2-uitstoot.

“Dynalogic lanceert deze nieuwe MyDynalogic module om voor te blijven lopen in de steeds verder digitaliserende markt en om de focus op klanttevredenheid verder te vergroten. Bovendien hoeft de consument geen uren meer thuis te blijven wachten op een pakketje.”, zegt John Ruijsch, General Manager Dynalogic.

Om de consument naar wens te kunnen blijven bedienen heeft Dynalogic ervoor gekozen om intern een volledig nieuwe track & trace module te ontwikkelen. Op basis van resultaten vanuit klantonderzoeken en interne analyses zijn de requirements opgesteld voor MyDynalogic. Dynalinq, de interne IT-afdeling van DynaGroup en het Center of Excellence, dat continu werkt om processen te optimaliseren, hebben gezamenlijk deze nieuwe module ontwikkelt met de wens van de klant in gedachte.

Dynamische verwachte aankomsttijd zorgt voor real-time track & trace

Naast de nieuwe en overzichtelijke look & feel van de portal, is de belangrijkste en meest innovatieve verandering de dynamische track & trace, die is ingebouwd in de MyDynalogic module. Deze dynamische verwachte aankomsttijd die constant bijgesteld wordt en zo goed als mogelijk up to date is voorziet de ontvanger voortdurend van de juiste bezorginformatie. Een progress bar geeft exact aan in welke stap binnen de klantreis de ontvanger zich bevindt en geeft meer uitleg over deze stap. Op het moment dat we verwachten eerder of later te arriveren dan gecommuniceerd, passen we niet alleen de verwachte aankomsttijd aan, maar sturen we ook proactief een SMS bericht naar de ontvanger.



 

Ultieme klantbeleving

Communiceren en informeren staat nog steeds centraal binnen de nieuwe MyDynalogic omgeving. Een andere belangrijke toevoeging is dan ook de FAQ-module die geïntegreerd is in de nieuwe MyDynalogic omgeving. Eenvoudige vragen over de bezorging, het wijzigen van een adres of de verwachte aankomsttijd kunnen snel worden teruggevonden in de FAQ-module. Ook aan de veiligheid en omgang met persoonsgegevens is uiteraard aandacht besteed. Bij een vernieuwde track & trace omgeving hoort ook e-mailcommunicatie in een nieuwe look & feel. Deze nieuwe e-mailcommunicatie bevat een heldere structuur en duidelijke informatie over de afspraak en het verwachte bezorgmoment. Ook wordt er aangegeven wat consumenten van ons kunnen verwachten gedurende de klantreis en wat wij van hen verwachten om de bezorging zo goed mogelijk te laten verlopen.

Eerste feedback positief

Middels een pilot is de nieuwe track & trace omgeving in de afgelopen weken getest door verschillende ontvangers. De resultaten zijn positief, hieronder enkele voorbeelden van de feedback die wij hebben gekregen.

“Alles prima. Nog nooit door een bezorgdienst zo goed op de hoogte gehouden.”
“Heerlijk hoe het tijdspad steeds nauwkeuriger wordt aangegeven. Echt prettig om te ervaren.”
“Gewoon super dat ik real life kon meekijken. Ik hoefde daardoor geen dag vrij te nemen.”
“Makkelijk, gebruiksvriendelijk en overzichtelijk ”