Menu Sluiten

Nieuw distributiecentrum voor Dynalogic in Amsterdam

Slider_DynaGroup Home

Dynalogic zet volgende stap in duurzaamheid en is klaar voor toekomstige groei met nieuwbouwproject in Amsterdam

Dynalogic, specialist in more than delivery, ontwikkelt in samenwerking met WDP, partner in logistiek vastgoed, een volledig nieuw ‘built to suit’ distributiecentrum in Amsterdam. Het gasloze gebouw is uiterst duurzaam en door de strategische ligging de perfecte uitvalsbasis voor optimale stadsdistributie in Amsterdam en belevering van klanten in de provincie Noord-Holland. Vanochtend werd de bouw officieel afgetrapt door Dynalogic en WDP met een ‘eerste paal moment’ op locatie in Amsterdam.

Vlak bij het knooppunt tussen de A5 en A10, wordt door WDP een nieuw distributiecentrum voor Dynalogic ontwikkeld. De brownfieldlocatie aan de Hornweg wordt herontwikkeld tot een ‘build to suit distributiecentrum’ van circa 14.000m2. Het wordt een van de multi netwerk depots van Dynalogic, waarmee zij zowel het 1-mans als 2-mans netwerk kunnen bedienen. Stephan van Mulken, CEO DynaGroup: “De centrale ligging en de mogelijkheden die dit terrein biedt zijn doorslaggevend geweest in de keuze voor deze locatie. Deze past perfect in onze visie voor de toekomst en helpt ons de komende jaren duurzaam verder te kunnen groeien en te kunnen blijven innoveren.” Hiermee zet Dynalogic wederom een belangrijke stap in haar duurzaamheidsambities. Het gebouw wordt volledig gasloos opgeleverd en beschikt verder over alle noodzakelijke TAPA voorschriften. Daarnaast zal het dak worden voorzien van zonnepanelen. In het ontwerp van DENC is rekening gehouden met de nodige flexibiliteit en groei voor de toekomst. Het nieuwe distributiecentrum zal eind Q4 van 2022 in gebruik genomen worden en op termijn de bestaande locatie in Woerden vervangen. Philip Bleijlevens, Director Strategy, Innovation & Center of Excellence: “Met dit nieuwbouwproject zijn we echt klaar voor het lanceren van nieuwe innovatieve ontzorgingsconcepten en komen we tegemoet aan onze duurzaamheidsambities richting 2025 en verder. Bovendien biedt het ons een uitgelezen kans om onze processen nog efficiënter te maken, waardoor we ons nog meer kunnen focussen op onze visie om fans van onze klanten te maken.”